Søg i denne blog

tirsdag den 15. februar 2011

Blærelatin

 

Aeternum vale - Farvel for evigt 

Domino vobiscum - Pizzabudet er her 

Sharpei diem - Fang den rynkede hund!

Amare et sapere vix deo conceditur - Selv en gud finder det svært at elske og være vis på samme tid 

Auda similarum ad seattles - De lyder allesammen som Pearl Jam 

Bodicus mutilatimus, unemploymi ad infinitum - Fjern næseringen før jobsamtalen 

Bonitas non est pessimis esse meliorem - At være god er ikke kun at være bedre end den dårligste 

Canis meus id comedit - Min hund åd det 

Catapultam habeo. Nisi pecuniam omnem mihi dabis, ad caput tuum saxum immane mittam - 
Jeg har en slangebøsse. Giv mig alle pengene, eller jeg slynger en enorm sten mod dit hoved 

Cavaeat humanus sic tofu burritus e toga - Pas på manden med en tofu-burrito i hans toga 

Credo nos in fluctu eodem esse - Jeg tror, vi er på bølgelængde 

Cum tacent, clamant - Da de er tavse, råber de.

Di! Ecce hora! Uxor mea me necabit! - Guuuud, se på klokken! Min kone slår mig ihjel! 

Diem perdidi! - Endnu en dag er spildt! 

Dixi! - Jeg har talt! 

Dum vivimus vivamus - Lad os leve, mens vi er i live 

Ex nihilo nihil fit - Ingenting kommer af ingenting

Fac ut gaudeam - "Make my day" 

Fac ut vivas! - Få dig et liv! 

Festina lente - Skynd dig langsomt 

Fiat lux! - Lad der blive lys!

Flamma fumo est proxima - Hvor der er røg, er der ild 

Hocine bibo aut in eum digitos insero? - Skal jeg drikke dette eller stikke fingrene i det? 

Hominem te memento - Husk, du er kun et menneske

Humanius est deridere vitam quam deplorare - Det er mere civiliseret at le ad livet end at græde over det 

In vino veritas - I vinen er sandheden 

Lege atque lacrima - Læs det og græd 

Magister Mundi sum - Jeg er "the Master of the Universe" 

Mendacem memorem esse oportere - En løgner må have en god hukommelse 

Motorolus interruptus - Øjeblik. Jeg er på vej ind i en tunnel 

Nec scire fas est omnia - Man kan ikke vide alt 

Nihil est! In vita priore ego imperator Romanus fui - Det er ingenting! I mit tidligere liv var jeg romersk kejser 

Non semper ea sunt quae videntur - Ting er ikke altid, hvad de ser ud til at være 

Non teneas aurum totum quod splendet ut aurum - Ikke alt, der skinner, er guld 

Nosce te ipsum - Kend dig selv 

Nucn bibendum est - Nu skal der drikkes 

Nunc Tutus Exitus Computarus - Du kan nu slukke for din computer 

Pagina quam tu quaeris abest - Siden kan ikke findes 

Quid novi? - Hva' så?/Noget nyt?

Quomodo cogis comas tuas sic videri? - Hvordan fik du dit hår til at gøre sådan? 

Res est magna tacere - Det er godt at kunne holde sin mund lukket 

Revelare Pecunia! - Vis mig pengene!




Ingen kommentarer: